Chiloe + Puerto Varas

17 februari 2017 - Puerto Varas, Chili

Terugblik op afgelopen week, terwijl wij nu richting Torres del Paine gaan en komende vijf dagen in het park gaan hiken, kamperen en waarschijnlijk kou lijden. Drie dagen op het eiland Chiloe waren prachtig. Waar het de bedoeling was om een vlakker stuk land te bezoeken voor Daan haar knie, bleek het nogal heuvelachtig. Wel veel lager uiteraard dan de bergen bij Pucon, maar rustig aan met de knie zeker niet. Vanaf de busterminal was het al een flinke tippel met klim door het dorp heen. Achteraf bleken we bij de verkeerde terminal te zijn uitgestapt, maar wie verwacht dan ook dat zo'n klein gehucht meer dan 1 terminal heeft. Aangekomen bij de hostel, die qua prijs iets boven de standaard hostel prijs lag, begrepen we direct waarom. De hostel was door onze host in Pucon aangeraden en bleek daadwerkelijk een geweldig hostel met uitzicht op zee. De eerste avond ontmoeten we onder andere een zeer vriendelijke advocate uit Santiago die ons voorzag van tapas en bovendien ons uitnodigde om haar te vergezellen de dag erop. De dag erop bleek wederom dat chilenen hun rijbewijs bij de cherials ontvangen. Onze chauffeur bleek in het geheel geen richting gevoel te hebben en haar prachtige 4x4 wist ze niet te bedienen. Gelukkig deed ze het iets beter dan de buschauffeur vanuit Pucon naar Puerto Montt, die het voor elkaar had gekrgen dat Daan wagenziek werd. Deze dag met dank aan Jan-Jan een aantal prachtige forten, stranden en tot slot de pinquins bezocht. Bij terugkomst werden we bovendien nog om 23.00uur voorzien van een heerlijk soep. Het hostel was dusdanig ingericht dat contact maken nog gemakkelijker was dan anders. Vele gezellige uurtjes later en na de eerste een piscola (smaakt als whiskey cola) , toch maar het bed in. De volgende dag stond Castro op het programma en onze chauffeur zou ons hier droppen. Castro was net als vaak in Chili een wereld van tegenstellingen. In het pastoraat van de prachtige houten kerk voelde het alsof wij in de jaren 50 belandt waren, met formicatafels en stoeltjes en oudere dames met schot en mutsje die ons van oploskoffie en gebak voorzagen. Daarentegen kwamen Wij tijdens de stadswandeling een ontzettend gezellig theehuisje tegen die tot in de puntjes verzorgd was. Op het stadsplein nog enkele uren gezeten en daarna met de bus terug. De zonsondergang bekeken vanuit de hottub van de hostel en afgesloten met een drankje buiten met eenafwisselend gezelschap. Omdat wij constant voor Duitsers worden aangezien, besloten dat we de Duitse enclave Puerto Varas met een bezoek gaan vereren. En werkelijk het is dat het meerendeel Spaans spreekt, maar anders zou je je in Duitsland wanen, inclusief het broodje Braatwurst. In Puerto Varas een leuke hostel middenin het centrum gevonden en van daaruit enkele uitstapjes gemaakt. 's Avonds een tijdje staan luisteren naar een 5 stemmige groep zangers en de volgende ochtend gewekt met uitzicht op een vulkaan en Argentijnse gitaar muziek op de achtergrond. Ons geplande fietstocht maar laten vallen vanwege een dag met stromende regen. Dagje hostel en voorbereiding op Torres del Paine. Omdat de weersvoorspellingen niet echt best zijn en Gerrit zijn poncho is vergeten uiteindelijk besloten een veel te duur exemplaar aan te schaffen, in de hoop deze ongebruikt mee naar Nederland te kunnen nemen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rini stegeman:
    17 februari 2017
    Ik wist niet dat Gerrit piano kon spelen...................hahahahahaha............veel plezier daar nog.
  2. Bianca:
    17 februari 2017
    Geweldig!! Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.