Valparaiso -Pucon

7 februari 2017 - Santiago, Chili

Enige vertraging op vliegveld opgelopen, wat bovendien meteen een flink gat in het budget veroorzaakte. Gelukkig met behulp van een lieve grondstewardess met de laatste vlucht naar Santiago. Van daaruit de bus naar het centrum en op het busstation gewacht op de eerste bus richting Valparaiso. Ticketoffice was nog niet open, maar gelukkig een chauffeur wat geld kunnen toeschuiven, zodat we alsnog midden in de nacht mee konden. Eerste indruk van Valparaiso was niet al te best, vies... Wel ontzettend vriendelijke mensen, die stomdronken overal rondhingen. Voelden ons direct thuis. Vanwege de vertraging op de luchthaven, was onze navigatie niet beschikbaar, dus met JAN-JAN op de gok richting ons hostel. Werkte feilloos en na ons bij de hostel een weg door het uitgaansvolk te hebben gebaand en over de diverse riviertjes urine te zijn gesprongen (met volle bepakking) werden we ondanks het tijdstip aller vriendelijkst ontvangen. In de middag oud Valparaiso maar bezocht. Erg mooi en daar gelukkig wel schoon. Ondanks de vele oude liften, moest Gerrit uiteraard met de benenwagen, waardoor we niet meer op zoek hoefden naar een crossfit box. Met een mooi uitzicht op een bankje samen met een oudere Deensedame uren zitten praten. Om weer een beetje ons budget te herstellen voor het eerst zelf gekookt en buiten voor de deur uren zitten kijken. Nog nooit zoveel dames de broek zien uitdoen, raar volk, plassen boven op een berg, terwijl het feest onderaan de berg is :-)))) Volgende dag nog een ander deel en centrum bezocht, ronduit vies, dus ons plan om een dag bij te boeken laten varen en een ticket voor de nachtbus naar Pucon geboekt. Zijn we direct weer op schema. Gelukkig zijn de nationale parken daar weer open. Bus reis verliep zonder problemen, heerlijk geslapen in de luxe stoelen. Nog meer ruimte dan in het vliegtuig vanuit Nederland. In Pucon struikelden wij bijna over een koffietentje en zonder koffie.... Dus aldaar heerlijk in het ochtend zonnetje koffie met een Canadees gedronken die ons tips omtrent activiteiten heeft gegeven. Ziet er naar uit dat we de vulkaan moeten beklimmen en in ieder geval naar Thermas Geometricas gaan. Verder zoveel activiteiten, dat we misschien wel bij moeten boeken.

1. Erik T:
    Leuk reisje Daan en Gerrit
    En in ieder geval avontuur.
  2. Martin overmars:
    7 februari 2017
    Geweldig om te horen een mooi avontuur dus en zeker geen patat flip te krijgen daar Gerrit?
  3. Rini stegeman:
    7 februari 2017
    Tja, dat plassen mag hier in Nederland niet...................in het openbaar.......veel plezier daar nog............
  4. Bianca:
    7 februari 2017
    Wat een leuke avontuurlijke reis. Ook mooie foto's. Lijkt me fantastisch om daar een dagje te kunnen fotograferen. Veel plezier nog!