San Pedro de Atacama

3 februari 2017 - Santiago, Chili

Inchecken bij skyairlines in Santiago verliep vlot. Na de security voorbij te zijn, schoot Gerrit en klein beetje in de stress, boardingpass was verdwenen. Na nog een check bij security, waar ze echt moesten liggen, maar gemeld bij de balie. Zonder problemen mochten we mee. Bij aankomst in Calama besloten we de snelste optie te kiezen, een transfer van en naar het vliegveld, om zo snel mogelijk in San Pedro de Atacama te komen. Na eerste onze tassen bij onze hostel/camping gedumpt te hebben, gauw te voet naar San Pedro, onderweg werden we opgepikt door locals, dus eerder dan verwacht in het centrum. Werkelijk met de neus in de boter, blijkt dat er deze week een festival is waarbij Maria gepresenteerd wordt na de geboorte van jesus. Muziek, parade en vrolijkheid. Maar goed wij hadden een afspraak dus eerst op zoek naar Thijs en Cecile. Via een politieagent werden wij het adres gewezen, we moesten retour waar we vandaan kwamen, bleek achteraf dat Daan ons eigen hostel had gegeven Gelukkig de helderheid van geest om via de app af te spreken. De plaatselijke stamkroeg van Thijs voorzien van een week opbrengst, daarna te voet terug naar de hostel. Een hele uitdaging aangezien wij in het donker een stromende rivier moesten doorwaden. Met de nieuwe hoofd"schijnwerper" van Gerrit en het lichtpuntje van Daan toch de voetbrug en onze weg naar de hostel weten te vinden. Onze tent ingedoken om vervolgens de halve nacht wakker te schrikken elke keer dat de gehele fanfare weer een inzet had. Die bleken hemelsbreed op 500mtr afstand te kamperen en nogal goed te zijn in nachten doorhalen. Alle overnachtingen genoten tot zonsopkomst ;-). Respect voor deze feestgangers, 7dagen doorhalen en elke dag 10uur present! De volgende dag een excursie geboekt, een tijd aan een zwembad te hebben gehangen en afscheid van Thijs en Cecile genomen. Dag 2 de hele dag op pad in de droogste woestijn ter wereld met een bus vol Chilenen, Brazilianen en een verdwaalde Koreaan en Italiaan. Mooie dag en eigenlijk een dag te vroeg weg, maar vlucht is geboekt: Morgen weer verder via Santiago richting Valparaiso.