Chili Santiago

29 januari 2017 - Santiago, Chili

De reis was fantastisch, goed verzorgd door de cabincrew van de klm en doordat we snachts vlogen ging de tijd mooi snel. Na een korte tankstop in Buenas Aires op naar Santiago

Eenmaal op het vliegveld eerst maar een taxi richting de stad. Na wat bank/visakaart problemen uiteindelijk kunnen betalen en hop richting Santiago. Na een snelle douche het centrum maar in om wat cash op te halen en hoewel twee lieftallige chileense dames ons hebben geholpen, zonder cash verder. Op een of andere manier werkt onze bankpas en visa hier anders/soms niet. Gelukkig wel in een winkel kunnen pinnen, hoewel dit weer niet op het rekeningafschrift is te zien. Net als onze taxirit overigens, die wij vermoedelijk 2keer hebben betaald, zowel met bank als visa.

Al met la dus niets om ons druk over te maken en dus de eerste nacht maar heerlijk geslapen in het apartement.

Dag2 vol goede moed wederom naar de bank. De eerst gaf aan, ons geen service te verlenen, dus op naar de volgende. Gelukkig bijna op elke hoek een bank. Hier gelukkig met succes geld kunnen opnemen.

Wij besloten op deze zondag Cerro San Cristobal te bezoeken. Een enorm park dat in de weekenden ook veel chilenen trekt. Met een kabelbaantje omhoog om het uitzicht te bewonderen en vervolgens te voet, hoe kan het ook anders, naar beneden. Mooie wandeling met als resultaat dat Daan weer eens over haar eigen voeten struikelde en dus vanaf nu niet meer in bezit is van een werkend telefoontoestel.

Om de vakantiesfeer vast te houden en het broodnodige vocht aan te vullen in Barrio bellavista maar een terrasje gepikt. Daarna door het centrum terug en heerlijk afgekoeld op het dakterras met zwembad van het apartement. Straks maar een hapje eten en een kroegje doen.

1. Rini stegeman:
    30 januari 2017
    blij dat jullie aangekomen zijn. hopelijk hebben jullie geen last van de bosbranden.
    maak er een overgetelijke vakantie van.............heel veel plezier !
  2. Anne:
    30 januari 2017
    Top begin van de vakantie zo te horen;)
    Leuk jullie zo te volgen trouwens.
    Geniet ervan!
    Trouwens...Hoe smaakt het bier daar?
    Xxx
  3. Sandra:
    30 januari 2017
    Leuk om jullie belevenissen te volgen! Gelukkig is het dus goed gekomen Geniet ervan!
  4. Jolien:
    30 januari 2017
    Have fun!! Wat fijn om jullie blog te lezen. We want more! : )
  5. Tonny:
    mooi verhaal . Blijf het volgen. Veel plezier
  6. Bianca:
    1 februari 2017
    Wat een geweldige reis en wat ontzetten leuk om met jullie mee te genieten. Nog veel plezier daar in verweggiestan en ik kijk uit naar het volgende verhaal.